Ferie og fravær

Når du som medarbejder ved Institut for Byggeri og Bygningsdesign vil holde ferie, skal du følge nedenstående procedure for afvikling af feriedage og særlige feriedage.

Det er Universitetsledelsens ønske, at alle feriedage og alle særlige feriedage så vidt muligt skal være afholdt ved ferieårets udløb. Alle månedslønnede medarbejdere optjener 2,08 feriedage og 0,42 særlige feriedage pr. måned.

Fravær

Sygdom og andet fravær (børns sygedage, omsorgsdage, etc.) skal registreres i mitHR.

Der skal ikke længere sendes mail til Fraværspostkassen omkring dette.

Langtidssygemeldinger (over 28 dage), både fuldtid og deltid, skal sende mail til HR Breve, CAE (hrbreve@cae.au.dk) med registrering af deres sygefravær.

Standardregistrering af ferie

På CAE standardregistrerer vi din ferie - se højre blok for datoer for det indeværende ferieår.

Standardregistreret ferie må ikke slettes, kun flyttes!

Ved ændring af allerede planlagt ferie følges nedenstående procedure:

  • Ændringen skal meldes før ferien påbegyndes.
  • Der skal samtidig angives et nyt ferietidspunkt og antallet af feriedage, som ønskes ændret, skal være lig med antallet af feriedage, som er registreret.
  • Ændringer laver du i mitHR.
  • Ændringen sendes til godkendelse ved sekretariatet, og det forudsættes at den nye ferieperiode er godkendt af din nærmeste leder, inden du foretager ændringen i mitHR. Du modtager en kvittering, når ændringen er godkendt.

Kan du ikke tilføje ny ferie?

Så er det fordi feriedagene er brugt til standardregistrerede ferie. Her skal du ændre i feriedagene for den standardregistreret periode, for at få nok dage til at tilføje en ny ferie.

Eksempel: Der er standardregistreret ferie fra 17. juli til 4. august. Men du vil gerne holde 5 dages ferie i slutningen af juni. Først skal du trække 5 dage fra den standardregistrerede ferie og sende anmodningen. For derefter at tilføje en ny ferieperiode med de 5 dage.